Öne Çıkan Yayın

BOSNA'DA YAŞAM (AVANTAJLAR / DEZAVANTAJLAR)

İnsanın yabancı ülkede yaşamasının hem avantajları hem de zorlukları var. Öncelikle farklı bir kültürü, farklı bir milleti tanımak cidden...

23 Haziran 2015 Salı

TRAVNİK


Ülkeyi gezerken hiç acele etmemem iyi mi? Nasılsa hafta sonları tekrar tekrar gideceğimi bildiğimden gittiğim hiçbir yeri hızla tüketmiyorum. Her defasında ayrı bir özelliğini keşfetmek için kendimi bir hayli rahat bıraktığımı fark ediyorum. Normalde bir saati aşan bir yolculukla sıkılır, bunalır ve yola çıktığıma pişman olurken, Bosna’da yollar hiç bitmesin istiyorum. Ülkenin doğal güzellikleri insanın içini huzurla, enerjiyle dolduruyor. Yeşilin bunca tonu, papatyaların ve o adını hiç bilmediğimiz sarı kır çiçeklerinin sınırsızca çokluğu gözlerimi dinlendiriyor. Yol boyunca köyleri, camileri, kiliseleri ve evlerin muhteşem bahçelerini seyretmeye doyamıyorum. Her bir yerleşim yeri kendi içinde bir cennet sanki. Bahçelerine bu kadar özen gösteren insanların ülkesinde gezmek gerçekten bulunmaz bir keyif. 

Travnik yolunda da gözlerim sağa sola bakmaktan, evleri, bahçeleri incelemekten ağır bir mesai yapıyorlar. Travnik Boşnakların yaşadığı tarih dolu bir şehir. Bosna’nın her yerinde olduğu gibi, burada da akarsu bolluğu var. Osmanlıya çok sayıda vezir yetiştirdiği için vezirler şehri olarak da anılıyor. Büyük bir medrese, çok sayıda mezar ve çok sayıda Osmanlı eseri olan bu şehirde kendimi daha huzurlu hissediyorum.

2 yorum:

  1. Merhabalar, blogunuzu buyuk bir titizlikle inceledim.Ancak size bir kac soru sormak istiyorum.Lutfen yardimci olurmusunuz.Oraya yerlesme gibi bir planim var.Yardiminizi esirgemezseniz cok memnun kalirim.Sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. Eray ben bu arada.Mail atarsaniz cok sevinirim. eray.cakin@hotmail.com

    YanıtlaSil